Idén a tavaszi évadnyitó túránkat a szokásos Egyiptom helyett a görögországi Limnos szigetén lévő Keros beach-re szerveztük. A repülős utak egyre drágábbak és ráadásul Egyiptomban kényes a politikai helyzet és a biztonság. Nem beszélve arról, hogy a csomagokkal mindig probléma van, és így sem lehet sok mindent elvinni és egy kicsit meg is untuk. Ugyan kicsit korainak tűnt az április végi indulás, de a terep felderítésére a későbbi utakhoz, és persze a 2014-es felszerelések tesztelésére megfelelőnek tűnt. A sokéves időjárási archívumok alapján reménykedni lehetett néhány remek napunk. Több fórumon lehet olvasni limnosi utazásról, de szerettük volna saját szempontok szerint is megvizsgálni ezt a kocsival is megközelíthető spotot.
A lejutás valóban kényelmes. Kb. 1200 km-ből 200 km híján autópályán lehet haladni (bár néha nem túl jó minőségű). A pályadíjak fizetése illetve a tankolás nem probléma, euróval és hitelkártyával. A komp már érdekes kérdés. A neten szinte nem lehet megtalálni az indulási időpontokat és árakat. Ha mégis sikerül valamit találni annak nem sok köze van ahhoz, amit a kikötőben találunk. Lényeg a lényeg egy napot kellet várni a következő kompra. A neten kinézet kb. 100 eurós árhoz képest 175 euróról indulva némi vita után 120 euróban sikerült megegyezni (visszafelé már 97 eurót sikerült kiharcolni). A szokásos indokokat mondták: nagy a kocsi, utolsó jegyek, stb. Mondanom sem kell, hogy a komp szinte üres volt. A visszafelé jegyet nem lehetett megvenni a szárazföldön mindenféle kamu indokokra hivatkozva. A szigeten, amikor indultunk volna vissza kiderült, hogy miért. Az előzetesen kinézett kompot törölték, de a helyette beállított komp is késett 2-3 órát, és ezt csak egy papír fecnire görögül kézzel írt papírról lehetett megtudni. Egyébként is kicsit az volt az érzésem, hogy az egész ország egy kicsit kaotikusan „működik”. És ez igaz a komptól kezdve a közérteken át egészen az éttermekig. Persze lehet, hogy csak a koreai időpontnak tudható be, majd belendülnek a főszezonra.
Na de nézzük a lényeget, a spotot. Véleményem szerint ez az a hely, ami elsősorban a lakókocsis, kisbuszos kite-osoknak van kitalálva. Persze lehet apartmanban illetve kempingben is lakni, de ezek nem pálya szálások. Mi a Bolgárok spot-ján álltunk meg. Nagyon szívélyesek voltak édesvizet adtak a lakóba, elmondták mit merre találunk és Ők is csodálkoztak a rossz időjáráson. Felhívták a figyelmünket, hogy főszezonban előttük nem lehet kite-ozni, mivel a szörfösök fölényben vannak, de pár száz méterre minden további nélkül vízre lehet szállni.Nagy, biztonságos hely van a kite-ozáshoz. Mindenki megtalálja, amit szeret a sima és a nagy hullámos vizet a kb. 3 km-es parton. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk. Éppen úgy, mint Európa többi részén rengeteget esett, de szerencsére sokszor éjszaka. Ezért nem túl sokat tudtunk csúszni, de azért annyit fújt, hogy a vadi új cuccokat ki tudtuk próbálni. Nem túl sokan voltak, sőt „a Görög” (így hívták a Bulgárok a helyi spotot) még ki sem nyitott.
Igaz, hogy már múlt szezon végén augusztusban megkaptuk az új felszereléseket, de csak Balcsin mentünk vele, ami azért nem az igazi teszt. Na itt volt aztán teszt a javából. Azt azért érdemes megjegyezni, hogy a rossz időjárás ellenére, amikor fújt szél kifejezetten meleg volt, mind a levegő ind a víz. Ezért persze nem kellet a nagyon vastag ruhákat felvenni, a 4/3-as ujjatlan ruha elég volt. Ami az első körökben kiderült, hogy ismét nagyon „power”-esre sikerült. A többiek 10-12-es ernyőkkel mentek (mendegéltek), nekünk pedig 9-es Rebelünk volt és simán elég volt. Az ernyő általános működésében nincs különbség a 2013-as modellhez képest. Gyors, precíz, kényelmes. Viszont a felfújás illetve leeresztést végre jól oldották meg. Egy teljesen új felfújó szelepet készítettek, amibe a pumpának a bajonetes részét kell csatlakoztatni. A csatlakoztatáskor teljesen kinyitja a szelepet, így nagyon könnyedén lehet felfújni az ernyőt. A leeresztéskor pedig egy kis „kallantyút” kell elfordítani és nagyon hamar és könnyedén távozik a levegő. Az szelep összehajtásakor is teljesen nyitva marad, így könnyedén lehet kicsire hajtogatni az ernyőt. Egyébként az idei ernyőt sem kell beton keményre fújni, így is tökéletes megtartja alakját, semmi medúzázás nincs benne. Induláskor a Bulgár segítők csodálkoztak is. Kérdezték, hogy nem puha-e. Természetesen itt is kipróbáltuk a Dice-ot, a NORTH egyik új ernyőjét. A vélemény nem változott. Nagyon gyors az ernyő. Kicsit „C”, kicsit hibrid, kicsit kisebb húzóerővel, mint a Rebel, de sokkal erősebb, mint a Vegas. Az Evo-nál valamivel egyszerűbb felépítésű, de felhasználhatóságát tekintve kb. azonos. A deszkákon komoly módosítás nem történt, tudják a dolgukat. A trapézokon egy komoly módosítás történt. Az eddigi két csatos megoldást egy frappáns megoldással egycsatosra alakították úgy, hogy nem érezni hiányát, viszont könnyebb le illetve felvenni.
Összességében a teljes felszerelés kissé megújult és szerencsére semmit nem rontottak el. Kicsit minden porcikáján módosították, mégpedig előnyére.
És még egy kicsit visszatérve a limnosi Keros beach-re. Tényleg jó hely, valóban könnyen megközelíthető és sok egyéb szórakozási lehetőség van a szigeten, de kérdés, hogy megéri-e az utazás igen magas költsége. Egy horvátországi, montenegrói utat 60-70 ezer Forintból meg lehet úszni, míg a limnoszi út 160-170 ezer Fortnál kevesebből nehéz kihozni (ez csak az útiköltség, tankolás, útdíj, komp). Ami elgondolkoztató, hogy a kora tavaszi és késő őszi utat érdemes ide tervezni egy repülős út helyett, mivel ilyenkor itt még (már) jó idő van.